22 Nisan 2013 Pazartesi

Elmalı Pirinç Keki -Gyungdan / 경단

Eminim sizlerde benim gibi kore dizilerini izlerken yedikleri yemeklere özenip onları pişirmek istiyorsunuzdur. Yapmak denemek istediğim bir çok kore yemeği var .Ama sırayla ,hepsini birden yapmak imkansız.Pirinç kekide bunlardan biriydi.Pirinç kekinin envayi çeşidini yapılıyormuş Kore de,bizimkisi Gyungdan olanından:)
Yapımı kolay yutumu bir o kadar zor :) Tatlı olarak geçiyor ama tatlıyla yakından uzaktan alakası yok desem,nerde bızım tatlılar nerde bu :) Ama rejim tatlısı olabilir ,bir de fena tıkıyor adamı iki top yedim bir tok tuttu bir tok tuttu anlatamam. Ben her türlü yutarım o kekleri diyorsanız ve çok hafif tatlılardan hoşlanıyorsanız ve en önemlisi değişik tatlara açıksanız buyrun sizlerde deneyin.Ama lütfen yaptıktan sonra yorumlar kısmına tadı hakkında bir de yorum yazı verin.Acaba ben mi zevksizim yoksa sizlerde yaparken heyecanlanıp yerken benim gibi hüsranamı ugrayacaksınız çok merak ediyorum :))

Elmalı Pirinç Keki -Gyungdan / 경단 




Malzemeler;

2 su bardağı pirinç unu
3/4 su bardağı kaynar su
6 çorba kaşığı pudra şekeri

İçi için

2 elma
3-4 çorba kaşığı şeker
biraz tarçın

Daha sonra
soğuk su
gıda boyası

Yapılışı;



İlk önce içini hazırlayalım. Bunun için elmaları soyup rendeliyoruz. Bir tencerenin içerisine elmaları ve toz  şekri alıp su ilave etmeden( elmalar kendi suyunu çıkarıyor çünkü) pişiriyoruz.Pişipte suyunu çekince arzu ettiğimiz kadar tarçın atıp karıştırıp,ocağın altını kapatıyoruz ve soğumaya bırakıyoruz.
İçimiz soğuyunca biz hamurumuzu hazırlıyoruz. Bunun için derince bir kaseye pirinç ununu,pudra şekerini ve kaynar suyu atıp bir hamur elde ediyoruz. Elde ettiğimiz hamurdan küçük parçalar koparıp yuvarlıyoruz,yuvarladığımız topu içli köfte yapar gibi oyup(resimlerdeki gibi) elmalı içimizden içerisine yerleştirip tekrar yuvarlak form veriyoruz. Hamurumuz bitene kadar işlemi tekrarlıyoruz. Ve bir tencerenin içerisinde suyu kaynatıyoruz su kaynadıktan sonra pirinç toplarımızı suyun içerisine atıyoruz ve en az 6- 7 dakika pişiriyoruz. Pişenler yukarı çıkacaktır diyor bütün tariflerde ama yalan inanmayın çıkan falan olmadı bende :)

Daha sonra buzdolabından aldığınız suyu bir kaseye dökün,ben renkli olsun diye pirinç kekim sarı gıda boyasını da suyun içerisine atı verdim . Renkli olsun istiyorsanız sizlerde dilediğiniz renk gıda boyası atabilirsiniz suyun içine. Bu suyun içine ,tencereden aldığımız pişen pirinç keklerini atıyoruz. Biraz durduktan sonra kağıt havlu serili tabağa alıyoruz. Fazla suyu gidince servis tabağına dizip dilediğimiz şeyle süslüyoruz. Tarçın,hindistan cevizi,susam ne bulursanız :)

İşte pirinç kekleri hazır. Hadi bakalım şimdi en zor kısma geldiniz onları yeme kısmına yiyin bakalım yiye bilirseniz:)

Tarif; İlkay Şişoğlu

12 yorum:

  1. admin benimhamurum cıvık ve bulaşıcı oldu o yüzdden ben de hamuru kek kreması gibi kullandım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Verilen ölçülerde hazırladıysanız cıvık olmaması lazım ama bilemedim niye öyle olmuş sizinki..benimki kurabiye hamuru kıvamında oldu..Toparlanması için biraz daha pirinç unu ilavesi yapsaydınız keşke.Ama sizde değişik bir yaklaşım yakalayıp kek kreması olarak kullanmışsınız :)Bravo

      Sil
  2. Gerçeğinin tadı da böyle garip mi acaba ? Yoksa sadece benim yaptığım mı yenecek bir şeye benzemedi :S

    YanıtlaSil
  3. Yorumlari okurken cok eglendim bu basarisizlikla sonuclanan yemekler bana kendimi animsatti guzel guzel yaptigim ramen i kimse yemedigi zaman gercekten husrana ugramistim ama itiraf etmek gerekirse gercekten yenicek gibi degildi sirf koreyi sevdigimden yedim tabagimi princ kekindede umarim ayni husrani yasamam...

    YanıtlaSil
  4. Yaptimmm :) Tuhaf bir tadı var ama kötüde değildi annem bile yedi daha ne olsun :) Bir tanede tıkıyo insanı. Teşekkürler tarif için. Ha bir de annem kızartmayı düşünüyo. (illa uyduracak türk mutfagına) Tekrar teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  5. Benimki olmadi yaa dağıldı soguk su da

    YanıtlaSil
  6. Biraz garip bi tadi var ama yemek kulturumuz farkli yapacak olan arkadaslara tavsiyem ic harci hemen koyun yoksa hamur kuruyup dagiliyo tarif icin sagolun

    YanıtlaSil
  7. burda yazanların hepsini yaptım ama olmadı içine daha fazla pirinç unu ve un kattım o zaman oldu ! -.-

    YanıtlaSil
  8. Aklı olan varsa yapmasın :d ablamla midemizde tuhaf ettki etti :D hadi bitsin bi gayret bitene daha yiyelim dedik ama nafile :d ilkinden sonra 2. sinie elimiz varmadı hele yüreğimiz bu acıya katlanamazdı :DDDD şuanda yok etme planına geçmek üzereyiz :DDD görüntü güzel ama tat OFSAYLT :d Türk mütfağına gurban olak :D gözlemeler börekler baklavalar :D

    YanıtlaSil
  9. Bunun rengi olmadı ama ya ��

    YanıtlaSil
  10. 3/4 derken 1 bardaktan az olan anlamında di mi :)

    YanıtlaSil
  11. yapıyordum hamur elime yapıştı sonra da annem boşver dedi :( neyse ya artık başka bi zaman bi daha deniycem :)

    YanıtlaSil